Kiekvieno vaiko, o taip pat ir visos žmonijos vystymasis, priklauso nuo sveikatą stiprinančių patirčių
pirmąjį gyvenimo septynmetį. Meilės kupina, šilta atmosfera ir džiaugsmo, nuostabos bei nuolankumo
jausmus puoselėjantis vedimas yra tokio sveiko vystymosi sąlyga. Esminis darbo su mažais vaikais
aspektas – vidinė ugdytojo nuostata, kurią vaikas gali mėgdžioti. Taigi, būti Valdorfo ugdytoju reiškia
nuolat domėtis ir užsiimti saviugda: studijuoti antroposofiją, medituoti, užsiimti menine bei praktine
veikla.
Valdorfo darželiai kloja pamatus vėlesniam mokymuisi bei sveikam vystymuisi, apimančiam visą
gyvenimą trunkantį fizinį, socialinį, emocinį, intelektualinį bei dvasinį augimą.
Ši, supratimu apie žmogaus individualybės vystymąsi pagrįsta pedagogika saugo ir gerbia orią vaikystę. Ji
paremta žiniomis apie nuoseklų vaiko vystymąsi nuo pradėjimo iki septynerių metų. Čia ypatingai
pabrėžiama per pirmuosius trejus gyvenimo metus įgyjamų gebėjimų vaikčioti, kalbėti ir mąstyti svarba.
Veiklos Valdorfo pedagogikoje atliepia kiekvienam amžiaus tarpsniui būdingus vaiko poreikius: valia
paremtos fizinės veiklos poreikį pirmaisias trejais gyvenimo metais, vaizduote grįsto žaidimo poreikį
viduriniosios vaikystės laikotarpiu ir pažintinio mokymosi poreikį vaikui išėjus į mokyklą.
Valdorfo darželių programos pamatiniais principai:
Meile grįstas domėjimasis kiekvienu vaiku ir kiekvieno vaiko priėmimas.
Galimybė žaisti laisvą kūrybinį žaidimą su paprastomis priemonėmis. Toks žaidimas yra mažo
vaiko darbas, suteikiantis jam galimybę „suvirškinti“ ir suprasti gautus įspūdžius.
Supratimas, kad mažas vaikas mokosi mėgdžiodamas, gaudamas įvairių jutiminių įspūdžių ir
judėdamas. Prigimtinis vaiko poreikis yra aktyviai tyrinėti fizinę ir socialinę aplinką. Kuriama
erdvė, kuri užtikrina saugumą, ribas ir struktūrą, tačiau tuo pačiu leidžia rizikuoti ir susidurti su
iššūkiais.
Svarbios ne virtualios, o realios patirtys, padedančios vaikui kurti sveiką santykį su pasauliu.
Meninė veikla – pasakų sekimas, muzikavimas, piešimas ir tapymas, ritminiai žaidimai, lipdymas
– skatina sveiką vaizduotės ir kūrybiškumo vystymąsi.
Prasmingas darbas – virimas, kepimas, sodininkystė, rankdarbiai ir namų ruošos darbai – suteikia
galimybių vystytis besiskleidžiantiems žmogiškiesiems gebėjimams. Pabrėžiama proceso
išgyvenimo, o ne išmokimo svarba.
Dienos, savaitės, metų ritmas puoselėja saugumo, nuoseklumo ir gyvenimo pilnatvės jausmus.
Kalendorinės ir kitos šventės yra švenčiamos pagal tautos papročius.
Mes pripažįstame, kad sveikiausiai vaikas vystosi bendruomenėje, kurioje socialiniai santykiai tarp tėvų,
mokytojų ir vaikų yra sveiki. Valdorfo ugdytojai stengiasi burti tokias sąmoningas ir bendradarbiaujančias
bendruomenes, kuriose būtų rūpinamasi vaikais, ir šių bendruomenių veiklą regi kaip pasaulinių
kultūrinių impulsų dalį.